• Pijnvermindering en houdingscorrectie
  • Spieren activeren indien nodig
  • Vermindering van vochtophopingen (oedeem)
  • Vermindering van pijn na overbelasting
  • Verharde spieren laten ontspannen

Medical Taping

Medical Taping is een behandelwijze waarbij spieractiviteit meehelpt bij het herstel van blessures. Spieren verzorgen mede de toevoer van bloed en de afvoer van afvalstoffen door het lichaam. Medical Taping is de opvolger van de conventionele sporttape. Gewone sporttape heeft als doel de bewegingsmogelijkheden van een spier of een gewricht te beperken. Medical Taping maakt gebruik van elastische tape, die anti-allergische, ventilerende en huidvriendelijke eigenschappen heeft, waardoor de tape langere tijd achter elkaar gedragen kan worden. De tape ondersteunt weefsels en gewrichten in hun functioneren. De bewegingsvrijheid en de doorbloeding van het weefsel blijven behouden. Door de liftende werking van de tape ontstaat meteen drukvermindering. De vochtafvoer wordt bevorderd waardoor mogelijk de pijn afneemt. Het Medical Tape stelt u in staat op een geheel natuurlijke wijze te blijven bewegen: terwijl u sport of werkt, werkt uw lichaam zelf aan het herstel. Medical Taping kan worden toegepast bij:

• Pijnvermindering
  • Spieren activeren indien nodig
  • Vermindering van vochtophopingen (oedeem)
  • Houdingscorrectie
  • Vermindering van pijn na overbelasting
  • Verharde spieren laten ontspannen De tape die wordt gebruikt, wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar. U ontvangt hiervoor een nota (zie tarievenlijst).